DE | EN

Hotel Landgasthof Hofmeier
Hauptstr. 6a, 85376 Hetzenhausen

Start Workshops & meetings Food & drink Weddings & celebrations Accomodation Art & events News About us Leisure time Kontakt

Weddings & celebrations

Planning a wedding, baptism, anniversary or Christmas party? We are the right partner for you!

Kontaktdaten
Infos zur Veranstaltung
Ausstattung & Zubehör

Choose the optimum location!

We have the perfect setting for every type of celebration.

Under a romantic starry sky, our beautiful “Salettl” conservatory offers space for up to 125 guests. Our cosy side rooms can accommodate up to 80 people. By the way, the terrace adjoining the “Salettl” is the perfect venue for a standing outdoor reception. If you would like to follow the Bavarian tradition of “kidnapping the bride,” our cosy and rustic wine bar is the choice for you. During the summer season, the beautiful and secluded garden is especially charming, as is our quaint hunting lodge all year.

We are very happy to take care of all the catering for weddings, and to advise you in detail on your menu and drink selection, champagne reception, wedding cake and pastry buffet. Naturally, we will also help you find the perfect decoration, live band or DJ for your celebration as well as arrange a wedding carriage or photographer.

And for the romantic end to the exhilarating celebrations we will reserve our bridal suite with canopy bed for you. A beautiful room that perfectly befits the occasion. Your guests can relax in our 14 double and 41 single rooms or in our two apartments. The next morning you can round off the event with a get-together over our extensive breakfast buffet.

“Salettl” conservatory

Get together in style!

The bright large conservatory with its special glass roof and glass facades on three sides offers 180 sqm for up to 125 people. The “Salettl”, the new centrepiece of our Hotel and Country Inn, is a beautiful venue for celebrations of all kinds, and also the location for events such as cabaret evenings. The adjacent terrace invites you to stay a little bit longer and is ideal for welcoming your guests with an aperitif.

Jagd-Hüttn

Die urige Variante!

Die gemütliche Hüttn bietet Platz für 40 bis ca. 90 Personen und ist der perfekte Rahmen für gesellige Feiern in rustikaler Atmosphäre. Hier wird Ihr Fest zum unvergesslichen Erlebnis!

Ob Buffet oder ein herzhaftes Reindl-Essen – Ihren urigen Hüttenzauber in fröhlicher Runde können Sie ganzjährig in unserer Jagd-Hüttn genießen!

Und am Ende der Veranstaltung muss niemand nach Hause fahren: In unserem schönen Hotel Landgasthof direkt nebenan können Ihre Gäste auch gleich übernachten.

Wir begrüßen Sie recht herzlich in unserem einzigartigen Ambiente zur zünftigen Hüttn-Gaudi!

Gaststube & Nebenräume

Für Feiern im kleinen Rahmen!

Je nach Größe Ihrer Gesellschaft können Sie bei uns die für Sie passende Räumlichkeit auswählen und ungestört im Kreis Ihrer Lieben feiern.

Unsere schöne Gaststube mit Holztischen, gemütlicher Bar und dem räumlich separat platzierten „Stammtisch“ bietet für ca. 40 Personen Platz und ist das Herzstück des Hauses. Hier servieren wir am Morgen auch unser reichhaltiges Frühstücksbuffet.

Die gemütliche Hubertusstube bietet mit einer Größe von 50 m² Platz für ca. 50 Personen.

Die Holzdeckenvertäfelungen sowie die großen Fenster und der bäuerliche Kachelofen verleihen dem Raum ein bayerisches Ambiente und laden zum gemütlichen Verweilen ein.

Die Hubertusstube ist durch das Öffnen der großen Holzschiebetür mit dem angrenzenden Martinstüberl kombinierbar.

Das Martinstüberl ist unser kleinstes, separates Nebenzimmer und besticht besonders durch seine dekorative Einrichtung und dem gemütlichen Flair. Hier können Sie an schön gedeckten Tischen etwas abseits vom Trubel der Gaststube Ihre Familien- oder Firmenfeier mit bis zu 30 Personen genießen.

Unsere gemütliche, holzvertäfelte Weinstube im Keller des Hauses eignet sind bestens für das traditionelle Brautverziehen und bietet auch für andere Veranstaltungen den entsprechenden Rahmen. In der Weinstube finden bis zu 90 Personen Platz.